divendres, 4 d’abril del 2008

PLANTEM EL FUTUR

PLANTEM EL FUTUR



Diumenge varem anar a plantar els nostres arbrets i ho varem fer amb el convenciment de que estavem plantant alguna cosa més. L'eslogan de la campanya de Catalunya Radio era prou eloqüent, "plantem el futur". La pregunta que deseguida em va venir al cap va ser: de quin futur estem parlant?. El dels boscos en que es convertiran, amb els anys, aquells diminuts arbres?. El futur del nostre jovent?. El nostre futur personal.? O potser la frase tenía connotacions polítiques i estavem parlant del futur del nostre pais.?
En qualsevol cas, l'eslogan tenía el merit o la desgracia, de que feia rumiar.

Així les coses, a la feina em van dir que hi havia una adreça a la web de Catalunya Radio, on es podíen enviar fotos de la jornada plantiva. No m'ho vaig pensar dos cops i vaig seleccionar aquestes tres fotos que veieu.

Tenia que buscar un "subject" pel correu, així que em vaig mirar les imatges i em va sortir un altra eslogan. Dels que també fan pensar.

"Per plantar un bon futur pel pais, es necessita alguna cosa més, que una pala nova i un bidó d'aigüa.

El problema ve ara: com podem interpretar l'eslogan?.

En primer lloc apareix la pregunta sobre si els arbrets sobreviuran a la sequera i a la calor del proper estiu. En aquest sentit els ADF em van asegurar que cada 15 dies anirán a regar els arbres, però amb la sequera que hi ha, ho veig dificil. Es a dir que una vegada més depenem de la pluja. En segon lloc apareix a la feina la sensació d'estacament.


I finalment a nivell de païs, trobo a faltar un lideratge, un carisma, un "savoir faire". Algunes vegades penso que als nostres governants els hi falta "chispa", imaginació, elasticitat, cintura, no ho sé. Tot això és el que ha sortit a partir de "Plantem el futur". No está malament.
Algú vol opinar?

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Pere,
Ja hem rebut les teves fotos a la ràdio. No sé si les publicaran, ja que a més de tu han estat molts els qui han enviat les sevs fotos i el web de Catalunya Ràdio ja té uns anys i és difíciol encabir-ho tot. De les preguntes que et fas puc contestar la primera : els regs es faràn amb aigua de capes freàtqiues o depuradora, o sigui que procurarem que els arbres visquin.
Gràcies per participar en la plantada.
Carles Pérez. Comiisari dels 25 anys de CATRADIO.

Pere Tor ha dit...

Gràcies pel teu comentari sr. Carles Pérez.
Está molt ben pensat lo d'utilitzar aigües freátiques per regar els arbrets plantats l'altra dia.
Si en alguna cosa us puc ajudar, m'ofereixo desinteresadament.

Bruguers ha dit...

A casa ens hem proposat anar a veure els "nostres" arbres un cop al mes. És una bona manera d'implicar-nos i a la vegada passejar per un bon indret. Com que hi un pic-nic netet aprofitarem per passar el dia a l'aire lliure.
Salutacions.

Pere Tor ha dit...

Es un bon motiu per sortir de les quatre parets de casa i "veure" natura. Ah! i lo del pic-nic molt bona idea també.