dimecres, 14 de juliol del 2010

Cargol Witworth ? On el puc trobar ?.


La meva desbroçadora es marca Ryobi, te un motor de benzina i un capçal de fil de nylon.
Dies enrere es va espatllar, va caure a terra un cargol i es va desmuntar el tub d’escapament.
Al caure en terreny boscós va ser impossible de localitzar el cargol perdut.

Així que em vaig adreçar al meu ferreter de capçalera, el de tota la vida, amb un cargol de mostra i aquest em va dir que la mida del cargol es molt poc usual i que es molt difícil de trobar.

Molt amablement el meu ferreter em va aconsellar d’anar al Servei Estació del carrer Aragó, a buscar el tipus de cargol adequat. Tampoc al Servei Estació el vaig trobar, ni al Valls del carrer de Sants, ni al Balius del Poble Nou,

Finalment el cargol de tipus Whitworth per la maquina Ryobi, el vaig trobar a la Ferreteria Pujol de l’Hospitalet. Tant de bo! Algú m’hagués indicat abans on el podia trobar.

A continuació us poso la informació que he pogut trobar descriptiva del cargol especificat.


Característiques de la rosca Whitworth. La primera persona que va crear un tipus de rosca normalitzada, aproximadament sobre 1841 va ser l'enginyer mecànic anglès sir Joseph Whitworth. El sistema de rosques Whitworth encara s'utilitza, per reparar la vella maquinària i té un filet de rosca més gruixut que el filet de rosca mètric.
El sistema Whitworth va ser un estàndard britànic, abreujat a BSW (BS 84:1956) i el filet de rosca fi estàndard britànic (BSF) va ser introduït el 1908 perquè el fil de rosca de Whitworth resultava gruix per a alguns usos.

L'angle del fil de rosca és de 55 ° en lloc dels 60 º que té la rosca mètrica la profunditat i el gruix del filet de rosca variava amb el diàmetre del cargol (és a dir, com més gruixut és el pern, més gruixut és el filet de rosca).

1 comentari:

Pere Tor ha dit...

Ferreteria Pujol de l'Hospitalet.