dimarts, 25 de març del 2008

La botiga del meu avi 1920


El meu avi en Pere Lloveras va neixer a un poblet aprop de La Seu D'Urgell a principis del segle XX. Amb apenes 20 anys va emigrar de La Seu cap a Barcelona on va començar a ser dependent d'uns magatzems anomenats "El barato" de Barcelona, que eren uns magatzems molt importants en aquella época i que estaven situats a la Ronda de Sant Antoni. Mes tart es va establir pel seu compte i va tenir una parada juntament amb un soci, al Mercat de Sant Antoni, fins que al 1926 va llogar un local al carrer de Sant Medir del barri de Sants, on es va establir ara si, completament pel seu compte.
Els principis del negoci del meu avi van ser francament modestos, el mercat de Sants feia poc que s'havia inaugurat i encara tenia poc moviment. Per altra banda el meu avi tenia poc capital, així que va començar el negoci amb poc gènere per vendre. I el lloguer se li menjava quasi tots els beneficis que feia.
Malgrat aixó poc a poc el meu avi va anar fent clientela, i va arribar a tenir un negoci amb més empenta.